Kameror, mammor, kakor...

Så här ser en typisk dag ut när jag hänger med Frida till någon av hennes väninnor:

Först och främst, fikat...
Det är inte lite kex, kakor, bullar, tårtor, kaffe och the som ska konsumeras varje gång det drar ihop till leka med andra mammor. Enligt mina uträkningar konsumerar i snitt en mamma på besök 100gram kex, 700gram bullar, 1,5kilo tårta och till det ska det drickas ungefär en liter kaffe.
När vi män träffas så tar vi oss på sin höjd en kopp kaffe och en snus till det. Inget tjafs och kladdande med kakor och annat skit. Kladdandet överlämnar vi åt barna.

Sen när det har ätits så ska det fotas. Man ska fota barn, föräldrar, varandra, inredning, minspel, föräldrar med barn, hundar, katter, ja allt som fastnar på bild ska också göra det. Det är nästan så att kameran tas med in på toaletten för att fota vad som händer där, vilket naturligtvis inte är mer än en massa mammor som springer in och ut på toaletten för att kolla frillan, tröjan, ögonfransarna och resten av vad man kan hitta som hänger snett. Igår testade jag att spela med fullt ut, fixa frillan, fika mycket etc. Det var väldigt trevligt och som grädde på moset fick jag några klockrena foton!

Så här såg några av bilderna från gårdagen ut:





Kommentarer
Postat av: Marre

Mysigt inlägg! ;-)



Första kortet på dig är gryyyyymt!

Hälsa frun.

I morron är ju STORA dagen...!!!!!

2010-02-27 @ 19:05:14
URL: http://rullensmamma.blogspot.com
Postat av: rillo

Bilden har blivit antagen som årets manface 2010. :)

2010-02-27 @ 19:17:11
URL: http://stalpappan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja. Jag blir INTE brydd.

2010-02-27 @ 20:06:57
URL: http://rullensmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0