Då var det helg igen..

Nu är det sista helgen som jag har långledigt, alltså torsdag till tisdag. Det har varit extremt skönt att vara hemma lite extra och det känns förjäkla trisst att behöva jobba som "vanligt" igen.

Som vanligt har Frida planerat in varenda minut av helgen som kommer. Jag fattar inte hur småbarnsmammor tänker... Bäst jag planerar idag vad jag ska göra om ett år. Jag menar, kan det inte vara skönt att ta dom lediga dagar man har tillsammans lite som dom kommer. Just nu känns det lite som att det är tvingat till att hitta på nåt så fort vi får en ledig minut ihop. Kanske jag bara ska le och vara glad över att jag slipper vara kreativ? Nej, jag kanske inte är den som hittar på mest, men jag vill ändå känna känslan av att kunna vara spontan. Inte känna sej så låst till att hitta på nåt. Ibland är det faktist skönare att bara vara.



Varför kan vi inte vara lika spontana och kreativa som våra barn? Jag menar hur schysst är det inte att bara kunna säga: "Ge mej en pensel för nu vill jag måla i fem minuter". Eller: "klä på mej för nu vill jag gå ut och åka bob en timme". Friheten sitter i spontaniteten. Eftersom jag är låst hela dagarna till att hitta på saker som är bestämda på förhand får man ta till andra metoder för att känna att man bestämmer över sitt eget liv. Till exempel så stannar jag uppe mycket senare än vad jag borde på kvällarna bara för att själv kunna bestämma, nu ska jag gå och sova. Det finns säkert fler saker jag gör bara för att känna lite bestämmanderätt över mitt eget liv, men det får vi ta en annan dag för nu ska jag gå och spontansova i en ungefär sex timmar så att jag orkar leka med mina otroliga barn imorrn.

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0