Ideal

Hej!

Mitt namn är Rickard Flodkvist och jag är en glad, trevlig och lite sprallig tvåbarnsfar på 24 jordsnurr.

Så skulle min första rad i ett personligt brev se ut i dagsläget. Är det någonting som sticker i ögat på dej när du läser det där?

"Vänta nu, sa han att han var TVÅbarnsfar och bara 24år gammal?!?" Så tror jag att den vanligaste reaktionen på min ålder är. Det kan också vara min hjärna som spökar med mej. Men hade jag för tre år sen träffat en 24åring som hade ett barn på varsin arm, hade jag tyckt att det var en VÄLDIGT ung pappa.

Jag kan komma på mej själv att underkasta mej äldre farsor som jag vet inte är lika aktiva och delaktiga pappor som jag. Bara för att jag fått barn tidigare i livet betyder väl inte det att jag ska lära mej allt av dom? Jag menar, vi har ju lika lång erfarenhet av pappaskapet. Den dan jag blir rådfrågad av en 30-35 årig farsa om lite tips kring föräldraskapet kommer i alla fall jag att måla ett stort svart kors i taket. Kan vi inte ändra våra ideal så att vi i framtiden bedömer hur bra en farsa är, efter hur bra han faktist är och inte efter hur gammal han är? Eller är det bara jag som tänker att folks ideal är på detta vis?

Däremot har jag märkt sen jag fick två barn att folk börjar ta en lite mer seriöst som förälder. När man bara hade ett barn var det som att folk tyckte lite synd om mej och tänkte: "ett barn kan väl alla råka få". Nu när man har två barn är det andra bullar, jag har börjat stå upp för mej själv lite mer och det har fått folk att inse att man faktist är en seriös förälder. Jag behöver inte bevisa för alla att jag kan ta hand om mej själv och min familj. Dom antar det just för att jag har två barn.

Kommentarer
Postat av: Frida

Tycker det är härligt att du 24 och är tvåbarnspappa. Det gör mig till runt 25 års mamma...

Du gör mig ung...TACK!

2010-02-03 @ 22:18:10
URL: http://frosk-mittliv.blogspot.com
Postat av: emeli

rickard-du är SÅ VETTIG! vart finns sånna ungtuppar som dig? FRIDA kom till undsättning nu TACK!:)

Ni är fina å barnen är finast.

pussåkram på er.

2010-02-03 @ 23:39:37
Postat av: Frida

Det gäller att forma dom tidigt Emeli:) Vi saknar dig. Puss

2010-02-04 @ 10:05:33
URL: http://frosk-mittliv.blogspot.com
Postat av: MammaFarmor

Ursäkta mig, men är du inte "bara" 23 ännu?? ;-)

Kramar!

2010-02-04 @ 22:39:02
URL: http://brita.zoomin.se
Postat av: SysterAnna

Feelin' with you.

2010-02-05 @ 11:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0