Jamtli och banken...

Hej alla glada!

Efter dagislämning av Helmer idag åkte vi in till stan. Vi bestämde oss för ta ett litet pitstop på Jamtli innan mötet på banken. Varför just Jamtli då? -Jo, för att Fridas mamma jobbar där och vi får äta gratis! Haha, just det ekonomitänket vi behöver för att få ta ett lån :) När vi som bäst håller på att plocka från salladsbordet så dyker Fridas brors sambo, Anna, upp med hennes två barn Elsa och Selma. Så det blev en liten "mini-släkträff" av det hela. Väldigt trevligt!



Så här söt är Elsa när hon vet att det vankas fika och varmkorv.

Efter den goda lunchen var det dags för lite allvar så vi klev in på Handelsbanken i Östersund där vi hade bokat ett möte med självaste chefen, Petter.

Ungefär så här tror jag att han uppfattade mej (min paranoida hjärna som spökar igen, bra psykolog någon?):

Jag: -Hej jag är 24år och en osnyten snorunge som jobbar på eniro kan jag få låna 2,6millar av dej?
Han (tänker): -"Sure", varpå han gör en mental nedåtpekande tumme samtidigt som han sträcker ut tungan och gör sitt bästa med att få den att vibrera med hjälp av luft, så det låter ungefär "ptrschschshh!".

Förhoppningsvis gick det bättre än så.

Han lovade att ta fram en kalkyl för att se om det på nåt sätt skulle vara möjligt för oss att låna pengar till att köpa loss gården. Vi får se helt enkelt. Tills han återkommer finns det inte mycket mer att göra än att släppa tankarna kring det hela och njuta av långhelgen som nu har dragit igång.

Jag tar just nu ut pappaledighet på måndagar och fredagar ett par veckor framöver. Vilket gör att jag kan vara hemma och umgås med mina nära och kära extra mycket, underbart! JAG ÄLSKAR MIN PAPPALEDIGHET!



Var bara tvungen att lägga upp den här underbara bilden på Frida som jag tog med mobilen idag. Blir tamejfan nykär i henne när jag ser på denna bilden. Älskar dej, turtur!

Morgondagen är fortfarande lite oklart vad som sker. Kanske jag och "hellan" sticker på badhuset och röjjer lite. Först och främst är det sömnen som kallar så tills vidare önskar jag er alla en god natt.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Men FY FAAN vilken SNYGG tjej du har Ricke!!! men hon är faktiskt lite min också....

2010-02-05 @ 23:29:51
URL: http://liam07.blogg.se/
Postat av: Ellan

Håller med! Du har skaffat dig ett riktigt kap ska du veta;)

2010-02-06 @ 21:20:55
URL: http://gruddmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0