Artisten inombords..

När Frida fyllde tretti gav jag henne en påse med 104lappar i, en lapp var i veckan i ett års tid. På lapparna står det små, lätta, uppdrag som man ska göra för varandra. Tanken med presenten var att vi ska hitta tillbaka till våran kärlek lite grann.

Förra veckan hade jag uppdraget att ta med henne ut på en promenad där vi skulle hålla i handen och bara mysa och hon hade uppdraget att vi skulle gå på picnic. Nu vart picnicen inne och framför brasan då det inte riktigt är väder att sitta still ute för länge men det vart supermysigt iaf!

Jag hoppas verkligen att dessa små uppdrag ska ta oss närmare varandra igen. Alla som har barn vet hur svårt det är att hålla kärleken vid liv när man hela dagarna går omkring och är förälder i första hand. Man har små barn som kräver 100% närhet hela dagarna och när kvällen kommer är man oftast sjukt sugen på att bara få vara lite ifred. Ifall det är någon som har bra tips på hur man ska gå tillväga för att hitta tillbaka så var inte blyg med att kommentera! För allas skull!

Igår när jag just hade diskat klart efter middagen så gick jag som vanligt till vardagsrummet där jag ser min tvååriga son sitta och stirra in i tv'n. "I helvete att han ska bli en tv-narkoman" tänkte jag och funderade snabbt ut något kreativt att hitta på. Snabbt slog jag på lite musik som bestod av Neil Young, Bob Dylan och Beatles och tog fram vattenfärg och sjukt mycket papper att måla på och satte hans högra hjärnhalva i sysselsättning.

Hur han njöt av att få vara kreativ! Helmer verkligen älskar att måla och det är ganska tragiskt att vi oftast inte har tid eller är för trötta att ta oss en liten halvtimme att måla med honom. Det ska det bli ändring på!

Här kan ni se lite bilder från dom fantastiska mästerverken han skapade!




Kommentarer
Postat av: SysterAnna

Härligt!

2010-03-23 @ 21:54:39
Postat av: sara

å jag känner igen det där - man är dålig på att ta sig tid till att pyssla med dem små; tv:n är alldeles för lätt att starta igång, eller hur?! Funderar skarpt på att skriva lappar jag oxå o dra en gång i veckan - låter så himlans bra det där!

Tusen tack för tisp!

2010-03-30 @ 12:08:55
URL: http://sararos.blogg.se/
Postat av: Jon G

Men du e inte dum du det måste ha varigt den bästa/Smartaste presenten jag hört (tummen upp) och även en underbar far som orkar. Nu vet jag ju inte hur mycket energi det tar att ha barn, men man kan ju tänka sig.

2010-04-08 @ 22:13:24
Postat av: patricia

Hej!

Vi är två stycken tjejer som studerar på högskolan i Halmstad, just för tillfället håller vi på att genomföra våran b-uppsats som innebär att vi ska genomföra en mindre studie och sedan analysera den och då som sagt skriva en uppsats på den.

Vi har valt att titta på och jämnföra mamma och pappa bloggar, vad det eventuell kan finnas för skillnader och varför det finns så många mer mamma än papppabloggar.



Därför skriver vi nu till dig, då vi gärna skulle vilja ha med just dig i våran undersökning (det är helt frivilligt och du kommer att vara anonym i texterna). Det vi skulle vilja att du ska göra är att svara på ett par frågor genom mail.

Vi vore grymt tacksamma om du ville hjälpa oss att genomföra våran studie!



Om du skulle vilja delta eller har frågor så svarar vi mer än gärna om du känner dig osäker på något, kontakta oss genom våra mail:[email protected] eller [email protected]!



Mvh Patricia och Jessica, socialpsykologiska programmet i Halmstad

2010-05-19 @ 13:15:37
Postat av: nickarn

kass uppdatering! stålpappan? snarare snålpappan!

2010-06-02 @ 14:50:49
Postat av: Annica, mamma till tre

Åh vilken underbar idé. Jag är för tillfället på besök hos min mor för att jag och min älskling ska ge varandra lite utrymme då vi för tillfället håller på att ta ihjäl varann...tyvärr. Kan du inte berätta lite mer detaljerat om din underbara idé så ska jag sätta mig och skriva lappar direkt, för jag vill inget hellre än att hitta tillbaka till våran starka, helt förtrollade kärlek som en gång fanns där..Den finns fortfarande, men som du själv skrev. Det tar tid med småbarn..vi har tre! Kram Annica

2010-06-17 @ 22:48:14
URL: http://mukisannica.blogg.se/
Postat av: Billiga Barnvagnar

Men gud så skoj attfå följa en pappas vardag, för få pappor därute som bloggar. Fortsätt blogga och tack för en bra blogg:)

2011-08-25 @ 15:53:56
URL: http://www.barnvagnarbilliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0